הר הזיתים: קברים סמוכים לסבו של נתניהו הוצתו

    צבי הדס | צילום: אילוסטרציה No Comments on הר הזיתים: קברים סמוכים לסבו של נתניהו הוצתו
    16:33
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on האם מותר להשתזף בשמש בשבת? תלוי במטרה | הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התפרעויות הערבים בהר הזיתים נמשכות: בלילה שבין שלישי לרביעי הוצתו ונותצו קברים בחלקת הפרושים בהר הזיתים ובהם קברים הסמוכים לרב נתן מילקובסקי סבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    האש הוצתה בסמוך לחצות ופגעה בעשרות קברים. מלבד ההצתה התגלו בבוקר קברים נוספים כשהם שבורים ומנותצים כאשר הפורעים הערבים לא הסתפקו בהצתה וביצעו וונדליזם כבד במצבות.

    לדברי נציגי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים מדובר בעליית מדרגה חמורה מאחר שחלקת הפרושים צמודה לכביש הראשי – מקום אשר בו בד"כ לא אירעו אירועי וונדליזם, אולם התעוזה של הפורעים עלתה שלב.

    כזכור, לפני כחודש סיירו בהר הזיתים חברי ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דוד אמסלם יחד עם ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, והטיחו ביקורת על תפקודה של המשטרה, שלדבריהם קיבלה תקציבים ואמצעים טכנולוגיים אך ההשחתה נמשכת.

    אברהם לובינסקי יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הגיב בחריפות על האירוע ואמר: "האומץ והתעוזה של הפורעים הערבים עלתה שלב. אם עד עכשיו באזור הסמוך לכביש הראשי הם מיעטו לפגוע בקברים והתמקדו בעיקר בחלקת אפגניסטן, הרי שעכשיו אנו מגלים כי הפורעים אינם מורתעים וממשיכים לפגוע בהר הזיתים".

    לובינסקי הוסיף וקרא לראש הממשלה להתערב אישית בנעשה: "ראש הממשלה גילה כי הפעם זה הגיע בסמוך מאד לקבר סבו הרב נתן מילקובסקי, וזה הזמן שלו להתערב אישית בנעשה ולהעמיד את נושא הר הזיתים בראש סדר היום הממשלתי".



    0 תגובות